Skip to content

Kauno technologijos universiteto Vaižganto progimnazija

Drama kaip kūrybinis ir įtraukiantis mokymo metodas: Stažuotė Trapanyje, Italijoje

KTU Vaižganto progimnazijos pradinių klasių vyr. mokytoja Irena Kyguolytė dalyvavo tarptautinėje stažuotėje, vykusioje Trapanyje, Sicilijoje, Italijoje. Šią stažuotę organizavo Europass Teacher Academy. Pagrindinė jos tema – „Kaip mokyti dalykų integruojant dramą“.

Mokymai vyko 2025 m. vasario 24 d. – kovo 1 d. ir buvo organizuoti Nacionalinės švietimo agentūros pagal projektą “Ateik: tobulėk, tęsk, prisidėk”. Juose dalyvavo pedagogai iš Lietuvos, Latvijos ir Prancūzijos.

Šiuolaikiniame švietime vis daugiau dėmesio skiriama technologijoms – informacinėms technologijoms (IT) ir dirbtiniam intelektui (DI), tačiau meninės disciplinos neretai lieka nuošalyje. Nors technologijos užima vis svarbesnę vietą ugdymo procese, ne mažiau reikšminga yra ugdyti gebėjimą kūrybiškai mokytis ir dirbti.

Kritinis mąstymas, bendravimas ir bendradarbiavimas yra esminiai XXI a. įgūdžiai. Drama kaip mokymo metodas padeda ne tik lavinti šias kompetencijas, bet ir stiprina mokinių emocinį intelektą, gerina jų įsitraukimą į mokymosi procesą bei ugdo socialinius įgūdžius. Pastebima, kad mokiniai, turėdami galimybę mokytis per meną, tampa aktyvesni, geriau susikaupia ir lengviau įsisavina naują informaciją. Drama – vienas efektyviausių metodų, kuris ne tik padeda sukurti įdomesnę mokymosi aplinką, bet ir lavina mokinių dėmesingumą, atmintį, skatina bendradarbiavimą ir ugdo socialinius įgūdžius.

Drama kaip psichoterapijos metodas pradėta taikyti XX a. pirmoje pusėje. Vienas iš pagrindinių draminės terapijos pradininkų buvo Jacobas L. Moreno, kuris XX a. 20-ajame dešimtmetyje sukūrė psichodramos metodą. Šis metodas, pasitelkiant vaidmenų žaidimus ir improvizaciją, padėjo žmonėms geriau išreikšti emocijas ir spręsti vidinius konfliktus. Vėliau dramos terapija pradėta plačiau taikyti įvairiose srityse, įskaitant švietimą.

Mokyklose drama kaip mokymo metodas pradėta taikyti siekiant skatinti mokinių kūrybiškumą, lavinti komunikacinius įgūdžius ir stiprinti emocinį intelektą. Ji padeda mokiniams geriau suprasti dėstomą medžiagą per patirtinį mokymąsi, ugdo kritinį mąstymą ir leidžia aktyviai įsitraukti į mokymosi procesą.

Stažuotės metu mokytoja Irena Kyguolytė-Kataržė kartu su kolegomis iš Latvijos ir Prancūzijos mokėsi, kaip pritaikyti dramos metodus skirtinguose mokymo kontekstuose. Praktiniuose užsiėmimuose buvo nagrinėjamos įvairios technikos, leidžiančios įtraukti mokinius į aktyvų mokymosi procesą ir stiprinti jų saviraišką. Drama gali būti taikoma ne tik mokykloje – ji ypač tinkama ikimokykliniame ir priešmokykliniame amžiuje, mokantis raidžių, skaitymo ir socialinių įgūdžių.

Mokymų lektorius Sandy King pabrėžė, kad drama leidžia mokiniams ne tik aktyviau įsitraukti į ugdymo procesą, bet ir skatina bendradarbiavimą bei kūrybinį mąstymą. Ji taip pat padeda geriau suprasti ir išreikšti emocijas, stiprina komandinio darbo gebėjimus ir padeda kurti draugiškesnę mokymosi aplinką.

Įgyta patirtis ir žinios bus taikomos KTU Vaižganto progimnazijoje, siekiant tobulinti mokymo metodus bei skatinti mokinių motyvaciją ir ugdymosi kokybę.