Šių metų kovo mėnesį tarptautinio Erasmus+ KA2 projekto „Tapkime matematikais! Ar sugebėsime?“ (angl. „Let’s become mathematicians, shall we?“) dalyvių susitikimas vyko Lenkijoje, Sosnowiec miesto Szkoła Podstawowa nr 29 im. Władysława Broniewskiego mokykloje. Mūsų mokyklai, Kauno technologijos universiteto Vaižganto progimnazijai, atstovavo 4a klasės mokinė Aušrinė Masiulionytė, 6a klasės mokinės Eva Jasėnaitė ir Gustė Kalasauskaitė, 7b klasės mokiniai Laura Balčiūnaitė ir Skomantas Jakubauskas, 7d klasės mokinė Liepa Žemaitė. Mokinius lydėjo progimnazijos anglų kalbos mokytojas Deividas Vaičiulis bei matematikos mokytoja Emilita Viskantienė.
Susitikimui buvo rengiamasi ne vieną dieną. Komanda buvo sudaryta iš mokinių, kurie geriausiai mokosi matematikos ir anglų kalbos bei įvairiose olimpiadose, konkursuose pasiekė puikių rezultatų. Komandai pasirengti padėjo mokyklos mokytojai: Eglė Grinkevičienė, Danutė Domskienė, Emilita Viskantienė, Deividas Vaičiulis, Jurgita Stankaitienė, Ramunė Razevičienė, Haroldas Černius ir kiti. Mokiniai parengė pristatymą apie savo mokyklą anglų kalba, parengė pristatymus apie mūsų mokykloje taikomus matematikos mokymo metodus ir būdus. Mokiniai dalyvavo įvairiose, su matematika susijusiose integruotose veiklose. Viena iš labiausiai mokiniams patikusių praktinių užduočių – integruota matematikos ir muzikos veikla „Grojame matematiką“. Šią veiklą mokiniai nufilmavo ir pristatė projekto partneriams susitikimo Lenkijoje metu.
Taigi, po ilgo ir kruopštaus pasiruošimo, susikrovusi projekto veiklų pavyzdžius ir reikalingiausias priemones, mūsų KTU Vaižganto progimnazijos komanda pagaliau patraukė į Sosnowiec miestą Lenkijoje. Varginanti kelionė nenumušė ūpo ir visi linksmai kibo į projekto partnerių paruoštas veiklas, o Lenkijos atstovai ir jų komandos plušo iš peties, besistengdami projekto dalyvius kuo svetingiau priimti, pavaišinti, aprodyti ir padėti. Į šį projektą buvo įtraukta visa Sosnowiec‘o miesto mokykla, mokiniai, mokytojai ir vadovai nėrėsi iš kailio demonstruodami begales skirtingų ir įdomių veiklų, kurias mielai atlikome ir buvome tikri, kad būtinai pristatysime grįžę namo.
Projekto susitikimo metu mokiniai ypač patobulino anglų kalbos žinias, juk reikėjo ne tik pristatyti savo parengtą medžiagą, bet ir nuolat bendrauti tiek su lenkų mokiniais, tiek ir su kitų šalių atstovais. Visus vienijo bendros veiklos: kodavimo užduotys, eksperimentai ir įvairūs skaičiavimai gamtamokslinėje laboratorijoje, matematinės, šachmatų, tangramų dėliojimo varžybos, kūrybinės užduotys.
Kultūrinė programa buvo taip pat įdomi. Susitikimo dalyvius priėmė Sosnowiec miesto meras. Didžiulį įspūdį Erasmus+ projekto dalyviams paliko apsilankymas ir viename interaktyviausių bei įdomiausių muziejų visoje Europoje – Koperniko mokslo muziejuje Varšuvoje.
Mokytojų atsiliepimai:
„Viso projekto metu mokykla visa galva pasinėrė į matematines veiklas. Mokytojai, mokiniai ir tėvai patyrė daugybę iššūkių, kurie atnešė nuostabių rezultatų. Projektinės užduotys vaikams atrodė įdomios ir naudingos, ypač padėjo jiems iš naujo atrasti komandinio darbo džiaugsmus. Na, o kelionė į Lenkiją, gyvenimas, darbas kasdien su savo mokyklos komanda buvo vienas malonumas. Tokio projekto dėka mes, mokytojai, galime iš naujo pažinti savo mokinius, pamatyti jų įvairiaspalves asmenybes ir tobulėti kaip specialistai.“ (Emilita Viskantienė ir Deividas Vaičiulis)
Erasmus+ KA2 projekto „Tapkime matematikais! Ar sugebėsime?“ susitikimas Lenkijoje jau baigėsi, tačiau grįžę iš jo mokiniai ir mokytojai dar ilgai dalysis savo patirtimi bei įgytomis žiniomis ne tik su mokyklos bendruomene, bet ir su kitų mokyklų mokiniais bei mokytojais.
Jurgita Stankaitienė, projekto organizatorė
KTU Vaižganto progimnazija