1b klasės mokiniai pasaulio pažinimo pamokos metu susipažino su moliuskų namais – kriauklėmis ir pabandė atsakyti į klausimą – „Kaip atsiranda perlas?“. Pirmokėliai įtvirtino savo žinias atlikdami eksperimentą, kuriuo vaizdžiai atkartojo sudėtingą ir ilgą perlo atsiradimo procesą.
Perlai atsiranda Jūrų perluotėje. Tai dvigeldžiai bestuburiai gyvūnai moliuskai, kurių kriauklės vidinį sluoksnį dengia perlamutras. Perlai pradeda formuotis tuomet, kai į kriauklės vidų patenka svetimkūnis (maža smėlio smiltelė). Tada ši smiltelė ima dirginti moliuską, o jis, norėdamas išstumti įsibrovėlę, apgaubia ją mantija – gyvūno skysčiu ir sluoksnis po sluoksnio apsupdamas smiltelę, sukuria perliuką.
Mokiniai eksperimento metu perteikė perlo atsiradimą. Indas vaizdavo moliusko kriauklę, o sviestas ir šokoladas buvo moliusko išskiriama mantija. Pasirinkto vaisiaus gabalėlis buvo tarsi svetimkūnis, patekęs į kriauklės vidų. Šokolado masė atstojo klampią mantiją, kurią maišant svetimkūniu – vaisiaus gabalėliu, perteikiamas perlo atsiradimo procesas. Maišymas nėra toks lengvas, tad įsivaizduokite, kaip sunku turėtų būti moliuskui! Moliuskas per metus savo perlą paaugina 2 mm.
Virtuali pamoka buvo paremta pristatyta informacija iš filmuotos medžiagos – https://www.youtube.com/watch?v=hTMLjS-6gKw .
Mokytoja Ieva Aurylaitė