Balandžio 27 dieną progimnazijoje įvyko 6–8 klasių mokinių konferencija anglų kalba „Nuo problemos iki sprendimo“, mokiniai pristatė savo tiriamuosius darbus. Konferencijoje buvo perskaityta 11 pranešimų. Jų temos labai įvairios: „Karybos įtaka moderniam pasauliui“, „Plastiko ir mikroplastiko poveikis“, „5–8 klasių mokinių interneto ir išmaniųjų įrenginių naudojimas mokykloje ir namuose“ (statistinis tyrimas), „Vėjo greičio matavimas“ (tiriamasis projektas), „Parko-skvero projektai darniai bendruomenei“, „Olimpinės žaidynės: tarp dabarties ir praeities“ ir kt.
Kelios mokinių įžvalgos
- Mokinių atliktas tyrimas patvirtino, kad Lietuvoje, kaip ir visame pasaulyje, vaikai per daug laiko naudojasi išmaniaisiais įrenginiais. Beveik ketvirtadalis tėvų į tai nekreipia dėmesio. Reikėtų daugiau dėmesio skirti tėvų ir vaikų švietimui apie išmaniųjų įrenginių poveikį fizinei ir emocinei sveikatai.
- Mokykla iššvaisto daug elektros energijos. Ši švaistoma elektros energija yra labai brangi (5000 EUR) ir daugeliu atvejų teršia Žemę. Norėdami išspręsti šią problemą, siūlome investuoti į ilginamuosius laidus kiekvienai klasei, kad baigę darbą mokytojai galėtų išjungti visus įrenginius paspausdami vieną mygtuką.
- Oro tarša mokyklos prieigose atitinka leistinas normas. Oro taršos mažinimo būdai – pasodinti daugiau augalų, sumažinti motorinių transporto priemonių naudojimą ir skatinti vaikščiojimą pėsčiomis arba susiekimą dviračiais.
- Oro tarša yra leistina mokyklos prieigose; jai išlaikyti tokiai, būti kūrybiniai sprendimai – pasodinti daugiau augalų, sumažinti motorinių transporto priemonių naudojimą ir skatinti vaikščiojimą pėsčiomis arba susiekimą dviračiais.
Pranešimų autoriai, juos rengę mokytojai
1. | „Klimato kaita – galimi sprendimo būdai“ (Darnios mokyklos programa) |
Ugnė Jurevičiūtė, Smiltė Kičaitė |
8a |
Tomas Gulbinas, Vygintas Miliukevičius, Deividas Vaičiulis |
2. | „Plastiko ir mikroplastiko poveikis“ (Darnios mokyklos programa, „eTwinning“ projektai) | Nemunas Širvinskas | 8b |
Tomas Gulbinas, Kristina Grigaitė-Bliūmienė |
3. | Statistinis tyrimas „5–8 klasių mokinių interneto ir išmaniųjų įrenginių naudojimas mokykloje ir namuose“ (Darnios mokyklos programa) |
Patricija Korytė, Augustė Pilkaitė |
7d |
Danutė Domskienė, Laima Pranukevičienė, Deividas Vaičiulis |
4. | Kūrybinis projektas „Kiemo dizaino idėjos netaisyklingos formos sklypui – nuo idėjos iki sprendimo“ (Kryptingo meninio ugdymo su architektūros specializacija programa) |
Tomas Valatkevičius, Edvardas Vitkus, Luka Jakubauskaitė, Auksė Pupelytė |
7c 7b |
Danutė Domskienė, Emilita Viskantienė, Deividas Vaičiulis |
5. | Integruotas tiriamasis projektas „Vėjo greičio matavimas“ (Darnios mokyklos programa) |
Alegra Matiukaitė, Dominyka Merkelytė, Austėja Valaitytė |
6d |
Danutė Domskienė, Laima Lapinskienė, Deividas Vaičiulis |
6. | „Karybos įtaka moderniam pasauliui“ („eTwinning“ projektai) | Dovydas Bliūdžius, Majus Amelynas | 7d |
Indrė Gurnickienė, Kristina Grigaitė-Bliūmienė |
7. | „Olimpinės žaidynės: tarp dabarties ir praeities“ („eTwinning“ projektai) |
Augustė Titenytė, Austėja Viskontė |
7d |
Indrė Gurnickienė, Kristina Grigaitė-Bliūmienė |
8. | „Elektros energijos taupymo poveikis klimato kaitai“ (Darnios mokyklos programa, „eTwinning“ projektai) |
Vilius Račiūnas, Rokas Kanapeckas |
8a |
Vytautas Svigaris, Tomas Gulbinas, Kristina Grigaitė-Bliūmienė |
9. | „Parko-skvero projektai darniai bendruomenei“ (Kryptingo meninio ugdymo su architektūros specializacija programa) | Augustas Jasaitis | 8a |
Laima Pranukevičienė, Laima Lapinskienė, Kristina Grigaitė-Bliūmienė |
10. | „Žaliosios technologijos kalbų mokyme“ | Elzė Bikutė | 8b | Kristina Grigaitė-Bliūmienė |
11. | „Didėjanti oro tarša. Koks gali būti taršos poveikis aplinkai“ |
Agota Videikaitė, Deimantė Kumžaitė |
6c |
Tomas Gulbinas, Kristina Grigaitė-Bliūmienė |