Skip to content

Kauno technologijos universiteto Vaižganto progimnazija

Lengvai suprantama kalba    Lietuvių gestų kalba

Projektas „Palikime pėdsaką Žemėje: pasaulio muzika augalams“

KTU Vaižganto progimnazija aktyviai įsitraukė į tarptautinį ERASMUS+ KA210 projektą „Palikime pėdsaką Žemėje: pasaulio muzika augalams“ („Let’s leave a mark on the world: world music for Plantasia“). Tai unikalus projektas, suburiantis mokinius ir mokytojus iš Lietuvos, Lenkijos, Turkijos ir Graikijos. Jų bendra veikla padeda puoselėti ekologinį sąmoningumą, kūrybinę raišką ir tarpkultūrinę partnerystę. Projektas jungia įvairias ugdymo sritis – gamtos mokslus, muziką, architektūrą, skaitmeninę kūrybą, ir leidžia jaunimui praktiškai taikyti žinias tarptautiniu lygiu.

Išskirtinis dėmesys skiriamas Karlo Orfo (Carl Orff) sukurtai Orff-Schulwerk muzikos ugdymo metodikai, kuri remiasi vaikų natūraliu polinkiu į žaidimą, judesį ir kūrybą. Šis metodas skatina mokinius aktyviai kurti muziką dainuojant, atliekant ritminius pratimus, judesius ir improvizuojant, taip ugdomas mokinių muzikalumas, kūrybiškumas ir bendradarbiavimas. Orff-Schulwerk metodikos skleidėjai pabrėžia muzikos, judesio, kalbos ir dramos integraciją, dėl to vaikai visapusiškai įsitraukia į mokymosi procesą ir išreiškia save įvairiomis formomis.

Pirmoji išvyka 2024 m. rugsėjį buvo Turkijoje, Pozanti mieste. Mokiniai dalyvavo muzikos ir šokio dirbtuvėse, susitiko su universitetų dėstytojais, tyrinėjo gamtą ir kultūrą Kapadokijos regione. Reikšmingu akcentu tapo augalų sodinimas smuiko rakto forma – tai simbolinė bendrystės su gamta išraiška.

Antrą kartą mokiniai ir mokytojai susitiko Graikijoje – spalį jie viešėjo Rodo saloje. Taikydami šiuolaikines skaitmenines priemones dalyviai kūrė gamtos garsais paremtus muzikinius kūrinius (soundscape), taip pat susipažino su Graikijos kultūra, šokiais ir istoriniais objektais, pavyzdžiui, Lindo akropoliu.

Trečiasis susitikimas vyko balandį Didžiosios Lenkijos Srodos mieste. Dalyviai gerino žinias apie žaliąją architektūrą, dalyvavo kūrybinėse ir edukacinėse veiklose, lankėsi kultūriniuose objektuose, o savaitės pabaigoje kartu sodino augalų kompoziciją parke. Tai tapo ne tik simboliniu, bet ir realiu bendrystės „pėdsaku“.

Visų susitikimų metu KTU Vaižganto progimnazijos mokiniai gyveno šeimose – tai suteikė galimybę artimiau pažinti vietos žmones, kultūrą, papročius. Tokios tarptautinės patirtys praplečia akiratį, ugdo vertybinį jautrumą, stiprina savivertę ir komunikacinius įgūdžius.

Baigiamasis projekto dalyvių susitikimas ir koncertas vyko 2025 m. gegužės 8 d. KTU Vaižganto progimnazijoje. Koncerto metu skambėjo bendros kūrybos, draugystės ir gamtos įkvėpti kūriniai. Juos atliko visų keturių šalių mokiniai. „Koncertas pranoko visus lūkesčius. Tai buvo ne tik muzikos, bet ir žmogiško bendrumo šventė,“– apibendrino projekto koordinatorė Lietuvoje Kristina Grigaitė-Bliūmienė. Ji džiaugėsi, kad svečiai iš

Rodo muzikos mokyklos liko sužavėti progimnazijos muzikavimo kultūra ir išreiškė norą tęsti bendradarbiavimą. Koncerto įrašą galite pamatyti čia: https://youtu.be/JL6DqyeoS04?si=hWcqK-XrS5EjIX0Q

Daugiau informacijos: https://m.kauno.diena.lt/naujienos/verslas/imoniu-pulsas/ktu-vaizganto-progimnazijoje-pasaulio-muzika-augalams-ir-bendruomenei-1224548

KTU Vaižganto progimnazija dėkoja projekto partneriams iš Turkijos, Graikijos ir Lenkijos, taip pat socialiniams partneriams ir rėmėjams: Kauno berniukų chorinio dainavimo mokyklai „Varpelis“, VESK centrui (vad. dr. G. Kmitienė), Gen. P. Plechavičiaus kadetų licėjui, AB „Premia KPC“, „Motus Studio“ ir „JustDeco“ – už pagalbą, dovanas dalyviams ir palaikymą.

Projektą finansuoja Europos Sąjunga.