Kauno technologijos universiteto Vaižganto progimnazija

Psichologas

Psichologė Ieva Jurkuvienė konsultuoja 5-8 klasių mokinius ir tėvus, mokytojus

Dienos Rekomenduojama kreiptis šioms klasėms Konsultacinės valandos Pietų pertrauka
Pirmadienis 5-tos klasės 10.00 – 18.30 12.30- 13.00
Antradienis 6-tos klasės 10.00 – 14.30 12.30- 13.00
Trečiadienis 7-tos klasės 10.00 – 14.30 12.30- 13.00
Ketvirtadienis 8-tos klasės 12.00 – 16.30 12.30- 13.00

Kreiptis galima tel. nr. 867242643 arba el. paštu ieva.jurkuviene@ktuprogimnazija.lt

Dėl konsultacijos telefonu būtina susitarti iš anksto el. paštu arba per tamo.lt

 

Psichologė Erika Grėsienė konsultuoja 1-4 klasių mokinius ir jų tėvus, mokytojus

Dienos Rekomenduojama kreiptis šioms klasėms Konsultacinės valandos Pietų pertrauka
Pirmadienis 1-2-os klasės 10.00 – 15.30 12.30- 13.00
Trečiadienis 3-4-os klasės 10.00 – 15.30 12.30- 13.00

Kreiptis galima tel. nr. 860568115 arba el. paštu erika.gresiene@ktuprogimnazija.lt

Dėl konsultacijos telefonu būtina susitarti iš anksto el. paštu arba per tamo.lt

 

Nemokamą psichologinę bei socialinę pagalbą taip pat teikia:

„Tėvų linijos“ nemokamas numeris – 8 800 900 12.

Darbo laikas – darbo dienomis 11–13 val. ir 17–21 val.

Konsultuoja Paramos vaikams centro psichologai.

Mokyklos švietimo pagalbos specialistai rekomenduoja

  1. Vaikams, gali trūkti aiškumo, girdėdami nuolatinę informaciją iš žiniasklaidos, šeimos narių apie virusą, esamą situaciją, visa tai gali kelti klaidingų įsitikinimų, nerimą ir pan. Paklauskite vaiko, kaip jis supranta situaciją, kas dabar vyksta, kodėl reikia būti namuose. Jei vaikas išsako nerimą keliančių minčių, stenkitės aptarti, kas yra faktai, o kas tik nuomonė ir spėliojimai bei kodėl buvimas namuose yra šiuo metu reikalingas. Supraskite, kad vaikas perima iš jūsų nuotaiką, jei išliksite ramūs, vaikas mažiau jaudinsis.
  2. Sudarykite dienos tvarkaraštį. Rutina suteikia ramumo bei žinojimo, kas bus toliau. Tai padeda ne tik vaikams sumažinti nerimą, tačiau padeda ir tėvams sėkmingiau planuoti šeimos laiką. Į dienotvarkę įtraukite kėlimosi bei pusryčių laiką, kas numatoma iki pietų, pietų laiką, ugdymosi veiklų laiką, poilsio ir asmeninį laiką. Svarbu stabilus miego laikas.
  3. Užtikrinkite ramią bei tinkamą darbo vietą, kur vaikas galės mokytis.
  4. Vaikui sėkmingai susikaupti mokymosi metu padeda neblaškanti aplinka, todėl reikėtų pasirūpinti, kad tokie dirgikliai, kaip pvz. įjungtas televizorius, radijas, būtų išjungti.
  5. Kartu su vaiku sudarykite ugdymosi tvarkaraštį ir numatykite veiklas, kurias vaikas turės atlikti.
  6. Suprantama, kad bendravimas akis į akį turėtų būti ribotas, tačiau sudarykite vaikams galimybes telefonu ar kompiuteriu bendrauti su draugais, giminaičiais ar kitais svarbiais asmenimis.
  7. Skatinkite vaikus turiningai leisti laisvalaikį. Kadangi nemažai šeimų susiduria su per dažnu išmaniųjų technologijų naudojimu, įdomus laisvalaikis ir tėvų pavyzdys, paskatins vaikus mažiau laiko leisti prie išmaniųjų įrenginių. Galite sportuoti namuose, žaisti stalo žaidimus, kartu gaminti maistą ir pan.
  8. Taip pat buvimą namuose lengvina tikslų siekimas. Užsirašykite kelis tikslus, kurių norėtumėte pasiekti ir veiksmus, kurie padėtų juos įgyvendinti.

Keletas tikslų pavyzdžių:

  • Perskaityti kas savaitę po naują knygą:

https://vyturys.lt/kodas/corona?fbclid=IwAR3kXb7rReyY0Y7P7gHpiJb_C_-YBuynJOVmm_TY7JXkY29Pe_0SdIBg5UI

  • Aplankyti 5 muziejus nuotoliniu būdu:

https://www.wantedineurope.com/news/visiting-the-best-european-museums-online.html

  • Sustiprinti kūną fiziniais pratimais (youtube galima rasti pamokų).
  • Išmokti mėgstamos dainos žodžius ir t.t.

O jei išsikelti bendrus tikslus su šeimos nariais, vienybės jausmas, bendra veikla dar labiau kels teigiamas emocijas, kurios stiprina imunitetą

  1. Skatinkite vaikus naudoti įvairias psichologines strategijas, padedančias suvaldyti stresą ir išlikti pozityviems. Esant kiek neįprastai padėčiai, dauguma žmonių jaučia nerimą. Patiriamas stresas yra dabar ypač žalingas, nes kenkia imuninei sistemai, tad šiuo metu svarbu laikytis “čia ir dabar” principo. To padeda pasiekti dėmesingo įsisąmoninimo (angl. mindfulness) pratybos.

Nemokami streso valdymo kursai nuotoliniu būdu (anglų k.) https://palousemindfulness.com/

Paskaita apie dėmesingą įsisąmoninimą (lietuvių k.)

https://m.youtube.com/watch?v=_mror3nkpso&t=39s

Vaikams

https://youtu.be/blC611-jN3U  (Lietuvių k.)

https://m.youtube.com/watch?v=w6T02g5hnT4 (Anglų k.)

https://m.youtube.com/watch?v=VZ_wdeog5Ek (Anglų k.)

https://m.youtube.com/watch?v=wsZJQEe6moc (Anglų k.)

https://m.youtube.com/watch?v=iBpEYa74w2Y (Anglų k.)

 

Naudoti šaltiniai:
http://psichika.eu/blog/psichologe-ausra-kuriene-susideliojus-karantino-dienotvarke-bus-maziau-streso-ir-itampos/

https://www.apa.org/practice/programs/dmhi/research-information/social-distancing

http://www.psichologusajunga.lt/
VšĮ “Nerimo klinikos” psichikos specialistų 
gairės, kurios galėtų padėti lengviau suvaldyti nerimą, kylantį dėl COVID-19.

Vilniaus r. Pedagoginė Psichologinė Tarnyba

Psichologės-psichoterapeutės Dovilės Valiūnės rekomendacijomis.

 

Skip to content