Kauno technologijos universiteto Vaižganto progimnazija

MOKINIŲ KONFERENCIJA „PROBLEMS INTO SOLUTIONS 2023“

Balandžio 27 dieną progimnazijoje įvyko 6–8 klasių mokinių konferencija anglų kalba „Nuo problemos iki sprendimo“, mokiniai pristatė savo tiriamuosius darbus. Konferencijoje buvo perskaityta 11 pranešimų. Jų temos labai įvairios: „Karybos įtaka moderniam pasauliui“, „Plastiko ir mikroplastiko poveikis“, „5–8 klasių mokinių interneto ir išmaniųjų įrenginių naudojimas mokykloje ir namuose“ (statistinis tyrimas), „Vėjo greičio matavimas“ (tiriamasis projektas), „Parko-skvero projektai darniai bendruomenei“, „Olimpinės žaidynės: tarp dabarties ir praeities“ ir kt.

Kelios mokinių įžvalgos

  • Mokinių atliktas tyrimas patvirtino, kad Lietuvoje, kaip ir visame pasaulyje, vaikai per daug laiko naudojasi išmaniaisiais įrenginiais. Beveik ketvirtadalis tėvų į tai nekreipia dėmesio. Reikėtų daugiau dėmesio skirti tėvų ir vaikų švietimui apie išmaniųjų įrenginių poveikį fizinei ir emocinei sveikatai.
  • Mokykla iššvaisto daug elektros energijos. Ši švaistoma elektros energija yra labai brangi (5000 EUR) ir daugeliu atvejų teršia Žemę. Norėdami išspręsti šią problemą, siūlome investuoti į ilginamuosius laidus kiekvienai klasei, kad baigę darbą mokytojai galėtų išjungti visus įrenginius paspausdami vieną mygtuką.
  • Oro tarša mokyklos prieigose atitinka leistinas normas. Oro taršos mažinimo būdai – pasodinti daugiau augalų, sumažinti motorinių transporto priemonių naudojimą ir skatinti vaikščiojimą pėsčiomis arba susiekimą dviračiais.
  • Oro tarša yra leistina mokyklos prieigose; jai išlaikyti tokiai, būti kūrybiniai sprendimai – pasodinti daugiau augalų, sumažinti motorinių transporto priemonių naudojimą ir skatinti vaikščiojimą pėsčiomis arba susiekimą dviračiais.

Pranešimų autoriai, juos rengę mokytojai

1. „Klimato kaita – galimi sprendimo būdai“ (Darnios mokyklos programa)

Ugnė Jurevičiūtė,

Smiltė Kičaitė

8a

Tomas Gulbinas,

Vygintas Miliukevičius,

Deividas Vaičiulis

2. „Plastiko ir mikroplastiko poveikis“ (Darnios mokyklos programa, „eTwinning“ projektai) Nemunas Širvinskas 8b

Tomas Gulbinas,

Kristina Grigaitė-Bliūmienė

3. Statistinis tyrimas „5–8 klasių mokinių interneto ir išmaniųjų įrenginių naudojimas mokykloje ir namuose“ (Darnios mokyklos programa)

Patricija Korytė,

Augustė Pilkaitė

7d

Danutė Domskienė,

Laima Pranukevičienė,

Deividas Vaičiulis

4. Kūrybinis projektas „Kiemo dizaino idėjos netaisyklingos formos sklypui – nuo idėjos iki sprendimo“ (Kryptingo meninio ugdymo su architektūros specializacija programa)

Tomas Valatkevičius,

Edvardas Vitkus,

Luka Jakubauskaitė,

Auksė Pupelytė

7c

7b

Danutė Domskienė,

Emilita Viskantienė,

Deividas Vaičiulis

5. Integruotas tiriamasis projektas „Vėjo greičio matavimas“ (Darnios mokyklos programa)

Alegra Matiukaitė,

Dominyka Merkelytė,

Austėja Valaitytė

6d

Danutė Domskienė,

Laima Lapinskienė,

Deividas Vaičiulis

6. „Karybos įtaka moderniam pasauliui“ („eTwinning“ projektai) Dovydas Bliūdžius, Majus Amelynas 7d

Indrė Gurnickienė,

Kristina Grigaitė-Bliūmienė

7. „Olimpinės žaidynės: tarp dabarties ir praeities“ („eTwinning“ projektai)

Augustė Titenytė,

Austėja Viskontė

7d

Indrė Gurnickienė,

Kristina Grigaitė-Bliūmienė

8. „Elektros energijos taupymo poveikis klimato kaitai“ (Darnios mokyklos programa, „eTwinning“ projektai)

Vilius Račiūnas,

Rokas Kanapeckas

8a

Vytautas Svigaris,

Tomas Gulbinas,

Kristina Grigaitė-Bliūmienė

9. „Parko-skvero projektai darniai bendruomenei“ (Kryptingo meninio ugdymo su architektūros specializacija programa) Augustas Jasaitis 8a

Laima Pranukevičienė,

Laima Lapinskienė,

Kristina Grigaitė-Bliūmienė

10. „Žaliosios technologijos kalbų mokyme“ Elzė Bikutė 8b Kristina Grigaitė-Bliūmienė
11. „Didėjanti oro tarša. Koks gali būti taršos poveikis aplinkai“

Agota Videikaitė,

Deimantė Kumžaitė

6c

Tomas Gulbinas,

Kristina Grigaitė-Bliūmienė

Skip to content